Wat doen we bij Bestuursdienst Ommen-Hardenberg?

Bestuursdienst Ommen-Hardenberg

Deelproject de nieuwe poort voor werk en inkomen

De uitdaging
Het creëren van een digitale vragenlijst op de website/het digitaal loket waarin inwoners van de gemeente Ommen en Hardenberg door een aantal korte maar technisch “slimme” vragen (m.b.v. een zo eenvoudig mogelijke interface) erachter komen of het wel of niet rendabel is om een “bijstandsaanvraag” (ALO) in te dienen.

Resultaat
Het aanbieden van een E-dienst voor het aanvragen van bijstand en dit proces is vanuit het oogpunt van de klant eenvoudig en efficiënt te doorlopen. Aan het einde van het project zijn de volgende resultaten gerealiseerd: Formulier snelbijstand, Proces snelbijstand, Formulier E-vragenlijst digitale poort voor werk en inkomen, Proces E-vragenlijst digitale poort voor werk en inkomen, Formulier uploaden bijlagen en Proces uploaden bijlagen.

 

“Gedurende het deelproject heeft Aserio op basis van een planning en op afroep expertise ingebracht op het gebied van het ontwikkelen van processen binnen de grafische editor van de Atos E-suite (Dimpact). Dit verliep op alle onderdelen soepel en volledig naar tevredenheid. Er werd snel flexibel geschakeld, de benodigde expertise was aanwezig en het onderhoud met de expert was prettig.”

Andres Jongbloed
Vakspecialist

Nieuwsgierig naar meer klantcases?

 

Liever direct contact?

Bel 030 219 2662