MEDEWERKER APV / BIJZONDERE WETTEN – VERGUNNINGVERLENER

 

Onze opdrachtgever

Een leefbare lokale samenleving. Opbouw, bescherming en onderhoud van bebouwing. Goede harmonie en veiligheid voor organisatie en samenleving. Dat is wat deze gemeente voor haar inwoners wil realiseren. De gemeente zoekt kandidaten met een stevige dosis initiatief en ondernemingsgeest. Professionals die in nauw contact met klanten oplossingen bedenken en resultaten boeken en zo helpen de missie te verwezenlijken.

De afdeling

De Sector Ruimte bestaat uit de afdelingen Openbare Werken, Ruimte & Economie, Bedrijfsbureau en Vergunningen. De afdeling Vergunningen voert alle wettelijke gemeentelijke taken uit welke gericht zijn op het bereiken en behouden van een adequate uitvoering van de WABO, APV en Bijzondere wetten in de vorm van informatievoorziening/ dienstverlening (het loket van de overheid) en vergunningverlening. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor het opstellen van beleidstukken binnen dit vakgebied en zoeken zij integraal naar mogelijkheden voor de klant. Voor deze afdeling zijn wij in de periode van afwezigheid op zoek naar een zeer gemotiveerde en enthousiaste: Medewerker APV/bijzondere wetten (vergunningen).

Wat ga je doen?

In de periode van afwezigheid medewerkster adequate invulling geven aan het (inhoudelijk en integraal) beoordelen van aanvragen om vergunningen/ toestemmingen op het gebied van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en Bijzondere wetten, zoals besluiten over evenementen, drank- en horeca, BIBOB, Wet op de Kansspelen, Leegstandswet. Hiertoe hoort ook het informeren van de (interne en externe) klant alsook schriftelijke en mondelinge contacten met onze adviseurs, zoals Brandweer, GHOR en Politie.

Wie zoeken wij dan?

  • Minimaal 4 jaar ervaring in dit vakgebied in de afgelopen 5 jaar bij een vergelijkbare gemeente
  • Afgeronde opleiding op HBO, werk- en denkniveau, nadere specialisatie bestuurskunde/ integrale Veiligheidskunde (of vergelijkbare opleiding)
  • Kennis van APV Drank en Horecawet en Bijzondere wetten
  • Kennis van en affiniteit met de gemeentelijke organisatie, haar interne beleid, regels en procedures en nieuwe ontwikkelingen is hierbij wenselijk.
  • Kennis van de geldende wet- en regelgeving, is praktisch en houdt rekening met de betrokken partijen
  • Stevige, duidelijke persoonlijkheid die doelgericht kan handelen
  • Besluitvaardig en toegankelijk
  • Neemt verantwoordelijk kan zeer goed zelfstandig werken


Interesse?

Ben je nieuwsgierig en enthousiast geworden over deze tijdelijke opdracht in deze rol bij onze opdrachtgever, neem dan direct contact op met Mitchell van Donselaar via 030 219 2662 / 06 37 60 78 95 of stuur je CV naar sollicitatie@aserio.nl.

Je kunt ook hier je gegevens achterlaten.

Upload hier je CV

Overige informatie

Startdatum

  • per begin juni

Locatie

  • Oosten in Noord-Brabant

Periode

  • 7 maanden + optie verlenging

Aantal uur

 

  • 36 per week
Deze vacature doorsturen naar een vriend of bekende.