Klantgerichte Webmanager

 

Onze opdrachtgever

Onze gemeentelijke opdrachtgever is voor de coördinatie en de uitvoering van haar toptakenwebsite op zoek naar een klantgerichte webmanager.

Wat ga je doen?

Als webmanager coördineer je de werkzaamheden voor de toptakenwebsite en ben je het aanspreekpunt voor vragen, suggesties en klachten.

  • Je voert adviesgesprekken met medewerkers die informatie willen publiceren op de website;
  • Je beoordeelt informatie op geschiktheid voor de website of verwijst door naar een ander geschikt communicatiekanaal;
  • Je bent in staat om samen met anderen een ‘klantreis’ geschikt te maken voor de website;
  • Je voert overleg met CMS-leverancier EZcompany en houdt toezicht op de verzoeken aan hun servicedesk en de opvolging van uitstaande verzoeken;
  • Je houdt de statistieken bij en rapporteert hierover;
  • Je maakt de jaarplanning van het webteam;
  • Je leidt het websiteoverleg met leden van het webteam en zet taken uit naar het webteam. Samen optimaliseer je de website continu.

Wie zoeken wij dan?

  • Ruime kennis van de nieuwste online-ontwikkelingen
  • Afgeronde HBO-opleiding in een relevante richting (informatiemanagement en of digitale dienstverlening)
  • Ervaring met het aansturen van een onlineteam waarbij je in verbinding blijft met de organisatie.
  • Bij voorkeur heb je ervaring met een toptakenwebsite bij een overheidsorganisatie
  • Minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar, als webmanager of webmaster binnen een overheidsorganisatie

Criteria

  • Goede onderhandelings- en adviesvaardigheden; kunnen meebewegen maar ook goed kunnen uitleggen waarom een toptakenwebsite het uitgangspunt is;
  • Uitstekende contactuele en communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;
  • Politieke antenne (gevoel voor relevante gebeurtenissen en de gevoeligheid van informatie) zorgvuldig omgaan met informatie;
  • Analytisch vermogen
  • Verder heb je ervaring als webmanager
  • Je hebt kennis van en/of werkervaring met CMS systemen (bij voorkeur Drupal voor gemeenten) en SEO
  • Je kunt goed samenwerken en je toont lef en verantwoordelijkheid
  • Daarnaast heb je ervaring met het samen met andere gemeenten (laten) ontwikkelen van een CMS, bijvoorbeeld via een gebruikersvereniging.

Interesse?

Ben je nieuwsgierig en enthousiast geworden over deze tijdelijke opdracht bij onze opdrachtgever, neem dan direct contact op met Edwin Groen via 030 219 2662 / 06 50 24 6996 of stuur je CV naar sollicitatie@aserio.nl.

Je kunt ook hier je gegevens achterlaten.

Upload hier je CV

Overige informatie

Startdatum

  • 1 augustus tot 31 december 2017

Locatie

  • Flevoland

Periode

  • 5 maanden + optie verlenging

Aantal uur

 

  • 24 per week
Deze vacature doorsturen naar een vriend of bekende.